• Piernikowy katalog
      Piernik należy do najstarszych ciast, a wywodzi się z tzw. miodowników wielkich - wielkich bochnów chleba robionych na miodzie. Pochodzi z XII wiecznej Bazylei i Norymbergii, głównych ośrodków piernikarskich średniowiecznej Europy.
    • Pierniki reklamowe
      Są one w większości odpowiedzią na zróżnicowane zapotrzebowanie i gusty klientów, wśród których nie brakuje także agencji reklamowych czy instytucji.
    • Pierniki świąteczne
      Obecnie wypiekamy je na przeróżne okazje: Mikołajki, Boże Narodzenie, Wielkanoc, imieniny i inne popularne uroczystości. Opatrzone stosownymi napisami, glazurowane, ozdabiane kolorowym lukrem albo główkami z oleodruku.
    • Pierniki figuralne
      Nawiązując do wspaniałych tradycji rzemiosła piernikarskiego firma nasza wypieka wszelkie rodzaje piernika. Bogate wzornictwo kształtów i dekoracji sięga przede wszystkim po formy tradycyjne - serca, domki, koguciki, mikołaje.
    • Pierniki z marcepanem
      Gościły i goszczą na wielu stołach, zawsze będąc nie tylko ozdobą i dowodem mistrzostwa piernikarza, ale przede wszystkim - dowodem życzliwego serca ofiarodawcy.
    • Piernikowe serca
      Bogate wzornictwo kształtów i dekoracji sięga przede wszystkim po formy tradycyjne - serca, domki, koguciki, mikołaje.

Nowiny (5.01.2005)

Piernikowa e-wojna.
Gigant straszy małą firmę z Jarosławia


JAROSŁAW. Informatycy Fabryki Cukierniczej "Kopernik" z Torunia, produkującej pierniki, "przespali" rejestrację domeny intemetowej pierniki.pl. Wyprzedził ich jarosławski przedsiębiorca. Rozgoryczeni torunianie zarzucają jarosławianinowi, że postępuje nieuczciwie.

Nasza firma wypieka pierniki od 1935 r. W 2001 wykupiłem domenę pierniki.pl i założyłem stronę internetową - opowiada Maciej Kuźniarowski, właściciel Wytwórni Wyrobów Cukierniczych z Jarosławia.

Umowa o wykupie domeny jest tak skonstruowana, że internauta wpisując w adresie cokolwiek przed słowami pierniki.pl dostanie się na witrynę jarosławskiego zakładu. O to ma pretensje firma z Torunia. Jej przedstawiciele twierdzą, że to podszywanie się pod ich wyroby i zapowiadają skierowanie sprawy do sądu. Chyba, że jarosławianin zmieni ustawienie domeny.

- Nie mam zamiaru nic zmieniać. Nie podszywam się pod produkty z Torunia. Nigdy nie miałem takiego zamiaru. Nie nazywam swoich wyrobów "toruńskie". Nawet wstydziłbym się, gdyby moje wypieki ktoś kojarzył z ich masową produkcją. Moje to tradycyjny wyrób - podkreśla Kuźniarowski.

Za niewinnością jarosławskiej firmy przemawia fakt. że wpisując w jakąkolwiek wyszukiwarkę internetową hasło "toruńskie pierniki", w pierwszej kolejności trafimy na witryny toruńskiego "Kopernika". Ktoś, kto nie zna dokładnego adresu, właśnie od intemetowej wyszukiwarki rozpoczyna poszukiwania w sieci firmy lub wyrobu. Internetowy biznes

W wirtualnej sieci, kto szybszy, ten lepiej na tym wychodzi. Dlatego niektórzy przedsiębiorczy internauci wykupują na zapas nawet po kilkaset domen o atrakcyjnej nazwie, a potem odsprzedają je z zyskiem.

Norbert Ziętal